Rekreatoerders

LenteweerDe dagen worden langer en iedereen ontwaakt zo langzamerhand weer uit zijn of haar winterslaap. Jawel, het fietsseizoen staat op het punt van beginnen. 15 maart hebben we de openingstocht dus het wordt nu tijd om je fiets uit het vet te halen en voor te bereiden. Zijn mijn banden nog in orde, zit er nog genoeg rubber op mijn remblokken, zijn mijn benen geschoren. Nog een paar weekjes geduld. Tot 15 maart.

Parijs - Ridderkerk

IMG 20170828 WA0013Parijs - Ridderkerk, 544km  in 24 uur . Wat een geweldige uitdaging !

Bert van der Klooster, Ruud Capitein, Gertjan Roest, Martijn Geenen, Nash Umarella , André van der Leer, Jaap Uijl en onze chauffeurs Leen Hartkoren en Joop Huizer, zijn deze uitdaging aangegaan.

Het idee was van Bert. Na zijn rondje IJsselmeer in 2016 kwam Bert met zijn voorstel op de nieuwjaarsreceptie. " Laten we van Parijs naar Ridderkerk rijden. Moet te doen zijn". Tijdens de Ronde van Vlaanderen zijn de eerste afspraken gemaakt. Dan is het trainen met de club of ieder voor zich. Van een weekje Ventoux tot 20 keer de Brienenoordbrug op.

Zaterdag 26 / zondag 27 augustus was de ultieme dag.

We vertrokken om 07.00 uur bij het clubhuis voor de rit naar Parijs. Om 12.30 kwamen we in Dugny (een voorstadje/buitenwijk) aan.   Omkleden en eerst een rit door de stad naar de Avenue de Champs Élysées en de Eiffeltoren. Onze trouwe supporter en bijrijder Joop was helemaal in zijn nopjes, rijden over dat vreselijke asfalt waar we al eerder de finish van de Tour de Franse bekeken.

IMG 20170828 WA0009

Om 17.00 uur gingen we dan beginnen aan onze super monstertocht. We waren er helemaal klaar voor. De 1e etappe was 100km. Het Franse land is prachtig maar het gaat wel op en af. de vermogensbeheer van Martijn gaf 130 watt aan. Prima voor een lange duur inspanning. Dan koffie, wat eten schone kleding aan en licht op de fiets. We gaan de nacht in.

Op het platte land is helemaal niets te doen. Het lijkt wel uitgestorven. We hebben allemaal voldoende licht en tegenliggers denken "wat is dat allemaal". De bus rijdt achter ons voor de veiligheid.

IMG 20170828 WA0029

De 2e stop nu na 80km. Inmiddels is het 01.45 uur en we hebben er totaal 224km opzitten. chocomelk, broodjes, koffie, pasta, soep en vooral veel drinken.  De bus zit er vol mee. De stemming is opperbest het gaat allemaal zeer voorspoedig. Jaap was inmiddels in de bus gestapt en deed een tukkie.

We rijden zo door. Voor we het weten zijn we al weer bij de 3e stop. Lastig plekje dus een onbemand pompstation biedt uitkomst. Gewoon de gaspit aan en het ritueel herhaalt zich. Om zijn rug te ontzien besluit Ruud een etappe in de bus te stappen

IMG 20170829 WA0016

We rijden inmiddels in België. Een kleine valpartij van Bert en een paar lekke banden. Dan die ellendige macadamweg. De navigatie gaf aan 9km. 300m klimmen en dan weer 300 dalen en weer klimmen en dan weer dalen. Helaas was het na 9 km niet over en bleek het slechts een bochtje te zijn. De macadamweg was 35km lang. Daar had André het best lastig en moest wel hard doorbijten. Maar ja, na die weg is het niet ver meer naar Antwerpen en vanaf Antwerpen was het nog maar 86km naar Ridderkerk. Na de Moerdijkbrug persen Nash en Bert er nog even een tijdrit uit en gaan er vandoor. Energie zat dus.

IMG 20170828 WA0043IMG 20170828 WA0018

Moe maar zéér voldaan kwamen we om 19.00 uur in Ridderkerk aan, al waar we door familie werden onthaald.

Het is een onvergetelijke ervaring geworden. nooit is er iemand echt in moeilijkheden geweest. Geen moment van kramp of een hongerklop.  5 van de 7 hebben de rit volledig uitgereden. De andere hebben een shift in de auto gedaan. De teller stond op 544km, 3290hoogtemeters, 11895 calorieën en we hebben 22 uur en 19min op de fiets gezeten. Het doel rijden binnen 24 uur hebben we wel gehaald in fietstijd maar niet in totaaltijd. Het rusten en de pech onderweg van lekke bandjes en de valpartij vragen gewoon meer tijd.

Het was ook geen wedstrijd maar gewoon een heel groot avontuur.

Inmiddels zijn de eerste afspraken voor 2018 al gemaakt. Wellicht wordt onze ultieme uitdaging ooit Parijs-Brest-Parijs. 1200km in 96 uur. nu denken we nog "onhaalbaar" , maar dat dachten we 5 maanden geleden ook van deze rit.

Mededelingen

LET OP!!!!!

Dinsdag 10 Maart staat de ALV op het programma. Er volgt nog een uitnodiging via de mail maar hou de avond vast vrij.